A gyerekek meg is kóstolhatták a recept alapján elkészült süteményt, csak annak kellett érte fizetnie, aki akart. Mi egy százast dobtunk be abba a perselybe, amelybe a tűzifára valót gyűjtik. A muffinok mellett, stílusosan fatörzsszeletet is lehetett kapni, de nekünk leginkább a mákos bejgli ízlett, ami meglehetősen hamar elfogyott.
Rajtunk kívül is sokan dobtak pénzt a perselybe. Ahogy figyeltem mindenkinek megért 100-200 Ft-ot egy-egy sütemény. De volt, aki egy ezrest fizetett egy muffinért.
Megnéztem az interneten, hogy kik szervezik a Sütigyárat. Elsőként egy receptekkel teli oldalt találtam. De találtam sok a cikket is az akcióról. A HVG cikkéből kiderül, hogy a Ráma margarin áll az egész akció mögött. A helyszínen osztogatott recepteken ott volt a Tchibo logója is.
De kit érdekel, hogy ez ” csak ” egy reklám, ha jó ügyet szolgál! Végre nem valami hülyeséggel etetnek bennünket, hanem finom süteményekkel…
Sok jó más kezdeményezés is van, A Lidl például a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének közreműködésével országos, tájékoztató kampányt indított azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a gyerekek egészséges táplálkozására. De ma már az sem ritka, hogy az őstermelők is saját karitatív akciót szerveznek.
Sajnos a legtöbb kezdeményezés karácsony tájékára összpontosul. Ez alól van egy igazán jó kivétel. Ahogy a világhálót böngészem, találtam egy érdekes “ehető”, nyári jótékonysági akciót. Fagyigyár a neve. Ennek bevételéből az Algida fagyi gyártói utaztatják a gyerekeket a Balatonra. Statisztikák szerint: 2.000.000 ember még soha nem látta a Balatont. Nem tudom, hogy mennyi fagyi kellene ahhoz, hogy mindenkit elutaztassanak legalább egyszer a Balatonra, de az biztos, hogy ha nyáron kinyit az akció, mi ott leszünk.