Az élet igenis habostorta!

Hamarosan startol, ha jó autót akarsz, figyelj a pénzügyeidre kampány

Több kutatási eredmény is azt mutatja, hogy a hazai fiatalok nem értik a pénzügyi hírek nyelvezetét, ráadásul a legtöbbször a megfelelő szülői minta is hiányzik. Előrelépések azonban vannak. A helyzet nem olyan lesújtó, mint 20-25 évvel ezelőtt. Ugyanakkor a magyar fiatalok többségének még mindig nehézséget okoz olyan pénzügyi – terv összeállítása, amelynek segítségével meg tudná valósítani álmait. Egy új autós kampányban most erre szeretnének rávilágítani. 

 

A legtöbb fiatal saját lakás mellett, saját autót is szeretne, ám gyakorta nem igazán tudja, hogyan kezdjen hozzá a pénz előteremtéséhez.

„Minden gyerek álma egy jó autó. A legtöbb gyerek szobája tele van sportkocsikkal, terepjárókkal, traktorokkal. Ugyanakkor a gyerekeknek meg kell tanulniuk azt is, hogy mindez gyerekkori álom maradhat, ha az embernek nincs jó munkája, nincs tisztában a pénzügyekkel.”-nyilatkozták Ha jó autót akarsz, figyelj oda a pénzügyeidre elnevezésű akció szervezői.  Az akcióval arra szeretnének rávilágítani, hogy a szülőknek ezekre a kérdésekre is nagyobb hangsúlyt kell a jövőben fektetniük, ha azt akarják, hogy gyermekeik felnőtt korukban jól tudjanak tájékozódni az örökösen változó pénzügyi világunkban. Ezzel párhuzamosan arra is szeretnének rávilágítani, hogy szorgalom és kitartás nélkül a „nagybetűs élet”nem igazán kecsegtet jól fizető állással, biztos megélhetés és jó autók reményével. 

carA jó autók szeretete gyermekkorban dől el.

A gyerekeknek szóló figyelemfelhívó akció célja az is, hogy a szülőket informáljuk arról, milyen sok módon tudnak gondoskodni hosszabb távon is magukról, gyermekeikről, milyen sok módon tudnak előtakarékoskodni például nyugdíjas éveikre. Hovatovább arról is információt kaphatnak, milyen lehetőségek vannak arra, hogy előbb vagy utóbb új autó vásárlásába kezdjenek. A szervezők szerint: mindenki szeretne új autót. De miből vegyem meg? Hogyan takarékoskodhatok? Béreljek? Lízingeljek a cégemen keresztül? Vagy csak egyszerűen vegyek fel hitelt? Hogyan tudnám egyszerre az összes bank ajánlatát áttekinteni? Fogadjak ehhez pénzügyi tanácsadót? Hol találhatok ilyet? Ezekre a kérdésekre próbál választ adni “Ha új autót akarsz, figyelj oda a pénzügyeidre” című kampány.  

moneyMindenki szeretne jobb autót, a kérdés, hogy miből finanszírozza meg.

Az akció középpontjában egy speciális autó áll,  amely Budapesten és az ország 5 leggazdagabb településén bukkan fel. A járművet híres emberek pénzzel kapcsolatos feliratai borítaják. A pénzügyi ismereteket tartalmazó üzeneteket a gyalogosok, a piros lámpánál, vagy a dugókban ülők is jól láthatják. Az üzenetektől azt várjuk, hogy a háztartások jobban végiggondolják költségvetésüket. Esetleg  merjenek új autó vásárlásba is kezdeni. Az autó őszi fesztiválokra is ellátogat. Télen pedig a Mikulás-gyár és Nagykarácsony között is közlekedik majd. Az autóból a Mikulás és ördögi hostessei olyan „pénzügyi csomagokat” ajánlanak  az arra járóknak, amelyek esetleg könnyebbé tehetik a család számára az autó vásárlást. Az érdeklődőkkel a helyszínen rövid pénzügyi elemzést is készít a kampány pénzügyi partnere. (Az itt beszerzett adatokból adatbázis építésére is van mód.) – nyilatkozták a szervezők.

 3

A szervezők elmondták azt is, hogy több márkára készítettek már terveket. Az autón elsősorban vidám, a pénzről és a boldogságról szóló mondatok lesznek. Többek között, Rejtő Jenő, Agatha Christie, Gárdonyi Géza, Woody Allen, és pénzügyi élet kiválóságainak  egy-egy mondata szerepel majd. 

Mint megtudtuk: az autó átfestésének számos előzménye van. Legutóbb például egy 18 millió Ft értékű Range Rovert “firkáltak össze” a szervezők. Három hónapon keresztül hirdették vele a Balatonfüreden zajló Picasso kiállítást. Az autóra a katalán festő képeinek mintái kerültek. A nyár folyamán közel 10.000 ember találkozott az autóval személyesen. Ezzel párhuzamosan 30 cikk, televíziós tudósítás, blogbejegyzés is készült a járműről. A cikkek PR értéke meghaladja a 6.000.000 Ft-ot.

 

11 

 


A kampány létjogosultságát erősítik a Magyar Nemzeti Bank tapasztalatai. Felmérések azt mutatják, hogy a magyar háztartások nem rendelkeznek megfelelő pénzügyi jártassággal: nem tudják megítélni saját kockázatviselő képességüket, illetve azt, hogy egyes pénzügyi szolgáltatások milyen előnyökkel és kockázatokkal járhatnak.

A fiatalok mellett, a vállalkozók sincsenek tisztában azzal, milyen lehetőségeket vehetnek igénybe, ha például új autó vásárlásával szeretnék járműparkjukat megújítani. Nincsenek tisztában a lizing fogalmával, de a tartós bérlet előnyeit sem ismerik.

 

 

 

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!