Ma már nem ritka alkalom, hogy a vitorlás versenyek mellett, az autós társaságok is versengenek a balatoni turisták kegyeiért. Az Audi és a BMW már régebben ringbe szállt azért, hogy belopja magát vendégek szívébe. Ugyanakkor az sem ritka, hogy a Jaguár, a Land Rover, vagy a Ferrari előz be egy-egy jól sikerült eseménnyel. Jó példa erre Balatonfüred, ahol most egy veterán járműkiállításon csaptak össze a legnagyobb autós márkák.
A Ferrari évek óta ott van Balatonfüreden. Egyszerűen egy benzinkútnál parkolnak le a csodajárgánnyal. Nincs olyan ember, aki ne akarná lefotózni magát a legújabb 458-as modellel. Az Audi logója gyakran (vitorlás)versenyeken tűnik fel. Leginkább akkor gördülnek be a fő térre a márka új járművei, amikor eldördül a Kék szalag verseny startpisztolya. Mások a veterán autók szerelmeseit próbálják meggyőzni arról, hogy a milliós értékű oldtimerek mellé, érdemes venniük egy új járművet is. Jó példa erre Concours d’Elegance elnevezésű veterán autós kiállítás. Itt az elmúlt hétvégén több mint negyven klasszikus autót vonultattak fel. Tavaly az eseményt a Jaguár támogatta, amely valljuk be őszintén, egy kicsit jobban illett stílusban az eseményhez, mint az idei szponzor, azaz a BMW.
Balatonfüreden hetek óta ott van a Land Rover is. Ők a szofisztikált, műértő, az átlagnál nagyobb szépérzékkel megáldott vevők kegyeit keresik a turisták körében. Meglehetősen szokatlan módját választották annak, hogy felhívják magukra a figyelmet. Picasso képeivel „firkáltak” össze egy autót. A tízmilliós járgány kipingálásával, nem csak magukra, hanem arra a kiállításra is fel szeretnék hívni a figyelmet, amely jelenleg a városban létható.
Az angol és a német márka fura versenyének lehettünk tanúi most a hétvégén Balatonfüreden. A BMW egyik autószalonja nyolc-tíz autót is felvonultatott a tó partján. A csillogó-villogó járművek katonás rendje meglehetősen impozáns látványt nyújtott. Ám, a németek katonás egyeduralmát könnyen megtörte Picasso Range Rovere! A BMW armadájával szemben mindössze ez az egy, de stílusosan kidekorált jármű állt. Mégis az emberek többsége ezt az autót nézte meg elsőként.
A Blikk korábbi cikke szerint: nem véletlen, hogy a Land Rover mindig ott jelenik meg, ahol a BMW is ott van. A sajátos kommunikációs csatározásnak az az üzenete, hogy a klasszikus angol márka szeretné megszorongatni a német cégeket. Erről a csatározásról egyébként az angol szaksajtó is rendszeresen közöl elemzéseket. A külföldi szakújságírók nem tudják ma még eldönteni, hogy ki nyeri a háborút a vevők kegyeiért folytatott küzdelemben. Annyi azért bizonyos, hogy kreativitásban a hétvégi balatonfüredi csatát a Land Rover nyerte. Igaz, könnyű volt nekik, Picasso is az ő oldalukon harcolt.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: