Az élet igenis habostorta!

Hogyan keltsük fel egy nő figyelmét, ha autót akarunk neki eladni?

A nőket nem igazán érdeklik az autós kampányok. Ha egy autós cég a gyengébbik nem szívét szeretné meghódítani, jó ha valamelyik karitatív akció keretén belül próbál hozzájuk közelebb kerülni. Sok jó példát találunk erre. Mindegyikben az a közös, hogy nem direktben próbálják eladni portékájukat a nőknek. Erősen megdolgoznak figyelmükért a szalonokon kívül is. Jó példa erre a Ford, Hyundai, a Suzuki néhány szalonja és Foxrent.

 

mikulasgyar3

A nőket a lóerőknél jobban érdekli a Mikulás. Vagy az autóra festett Picasso kép.

 

A legtöbb autós újság csak lóerőkben, tuningban, meg fogyasztásban gondolkodik. A nők viszont a technikai jellemzők mellett, érzelmeiket is beleviszik egy-egy vásárlásba. Ez az egyik oka annak, hogy egyre több autós cég olyan helyeken is bemutatja autóját, ahol dúlnak az érzelmek. Ilyenek például a jótékonysági estélyek, vagy azok a figyelemfelhívó akciók, amelyek valami társadalmilag fontos eseményre hívják fel a figyelmet. Ilyen akciókra specializálódott a Sütibank elnevezésű akciócsoport.

 2015-ben a tavalyinál is aktívabbak lesznek az autós cégek, ha társadalmi szerepvállalás, CSR kérdéséről van szó. Legalábbis ezt állítják azok a PR szakemberek, újságírók, HR tanácsadók, akik a Sütibank elnevezésű figyelemfelhívó akciót szervezik. 2014-ben a Suzuki egyes szalonjai, a Hyundai, a Ford vezérképviseletei és a 600 járművel rendelkező Foxrent autóügynökség is támogatta azokat a  kampányokat, amelyek keretén belül az autósok figyelmét próbálták felkelteni egy-egy társadalmi kérdés fontosságára.

 

hyundai

A Hyundai I 30 segítségével társadalmilag fontos kérdésekre hívták fel a figyelmet

Jelenleg zajlik az a kampány, amelyben a téli, biztonságos autózásra hívják fel a figyelmet. Az akció nem csak az információk átadására törekszik, valós segítséget is próbál adni az autók tulajdonosai számára. “Mielőtt lebontjuk otthon a fenyőfát, érdemes átvizsgálni, van e valami a szaloncukor papírjában. Ha találunk benne egy kódot, ingyenesen téli átvizsgálásra vihetjük autónkat, majd valamelyik vidéki fürdőbe is elutazhatunk.”-írja az akció közleménye. A kampány szervezői szerint: sokan lecserélik a nyári gumit, de egyéb dolgot nem tesznek, azért, hogy biztosan célba is érjenek. Pedig kellő odafigyeléssel, nemcsak a baleseteket, de a bírságokat, műszaki meghibásodások okozta kényszerpihenőt is elkerülhetjük. Az autók téli átvizsgálásának rendszerét rendőrségi ajánlások alapján dolgozták ki. Bővebben erről a www.orszagossutibank.hu oldalon olvashatunk.

 

Még nem tudni, ki lesz a Mikulás autós partnere

Ha rendben az autó, akár valamelyik fürdővárosba is elutazhatunk a Sütibank segítségével

 A Sütibanknak nem ez az egyetlen kampánya volt idén karácsonykor. A Foxrent autókölcsönző segítségével egy Picasso kiállítást is reklámoztak turisták körében. Az autóra a katalán művész által festett Mikulás képe került fel. A Sütibank együttműködött a Hyundai és a Ford magyarországi vezérképviseleteivel is, amelyek különböző jótékonysági és figyelemfelhívó munkákban segítettek. Az akció közleménye szerint:a karitatív akcióik csak azért lehettek sikeresek, mert azokat ellenőrzött, a téli útviszonyokra jól felkészített járművekkel hajtották végre. 

Sok cikk jelent meg szülőknek szóló kampányról is

A Dániából importált ötletet a sajtó is méltatta

 

A figyelemfelhívó akció már korábban is sokat tett az autós társadalomért. A Vezess.hu információi szerint: első kampányuk azt volt, amelyben süteményeket árultak, hogy jogosítványa lehessen annak a fiatalnak, akinek munkába álláshoz kellet a vezetői engedély. Az autoszektor.hu pedig arról ír, hogy  a családi stressz csökkentésére vállalkoztak a nyaralás, az utazás idején. Majd a marketingifo.hu dicsérte azt a kampányukat, amelyben dán példa alapján, a játszótereken próbálták édességekkel megrakott terepjárókkal felhívni a gyerekek és szüleik figyelmét arra, hogy ne egyék magukat tele rossz minőségű csokoládékkal, cukrokkal a hosszabb utazásaik alatt. Végül, de nem utolsósorban, a hír24.hu arról tudósít, hogy  Citibank segítségével elindították “Ha jó autót akarsz, figyelj oda a pénzügyeidre” elnevezésű akciót is.

 

picasso

A kérdés az, milyen autóra kerül majd fel Picasso festménye?

 

Idén márciustól arra koncentrálnak, hogy a Balatonfüreden nyíló Picasso kiállítást autós cégek segítségével reklámozzák. Olyan partnert keresnek, aki szeretné saját autóján a katalán festő képeit hirdetni. Az autó nem csak egyszerűen “hirdetési felület” lesz. Az autóval olyan gyerekeket szállítanak majd, akiket szüleik még sosem vittek el egyetlen kiállításra sem. 

 


Hogy menyire igaza van a Sütibanknak abban, hogy a nőkre is koncentrál akkor, amikor társadalmi kérdéseket próbál autós vállalatok által népszerűsíteni, azt az egyik német lap is igazolja. A Die Welt egyik cikkében flottafelelős nőket kérdezett: kiderül, a nők másként gondolkodnak, mint a férfiak. A hölgyek már az autóvásárlásnál is a gyerekeik jövőjére, a munkatársak egészségére gondolnak. A férfiaknál ezzel szemben az ár-teljesítmény aránya dominál. A környezetvédelmi szempontok, a társadalmilag fontos kérdések a férfiaknál egészen hátul kaptak helyet. A lap szerint: a döntéshozó nők, emiatt gyakran nézeteltérésbe keverednek férfi kollégáikkal. De miután egyre több nő kerül vezető pozícióba a német cégeknél is, így szinte borítékolható az is, hogy  milyen irányba mozdul el a cégek autós vásárlása.

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!