Ha valaki Budapest belvárosi szállodáiban vett ki magának szobát a nyáron, kizárt hogy ne hallotta volna azt az autót, amely esténként lehúzott ablakokkal, AC/DC-t bömböltet az Andrássy úton. Aki 10-20 percenként arra köröző autó miatt kinézett az ablakán az láthatta, hogy a kocsi tetején egy hatalmas mikrofon utazik. A járművet sikerült beazonosítanom a világhálón is. A Suzuki legújabb kampányát hallhattam, láthattam a szállodám ablakából. A karaoke mobillal találkoztam. Ennek honlapja szerint: “Nem kell taxi, busz, bringa vagy a gyaloglás… Énekelj és mi elviszünk a buliba, ahová indultál! A Suzuki Karaoke Mobillal a szórakozásért ajándék fuvar jár. Sőt a produkciókat az autóba szerelt GoPro kamerákkal meg is örökítjük nektek, a legjobbakat pedig bemutatjuk.” – ez reklámszöveg olvasható, az egyébként igényes honlapon. Szerintem a karaoke műfaj a magyaroktól meglehetősen idegen, de minden bizonnyal a japán tulajdonosoknak tetszik a kampány, hiszen ott van ennek a műfajnak komoly kultúrája. Mindezek ellenére biztosan sokan vannak, akik igénybe veszik az ingyenes taxit, még akkor is, ha ezért énekelniük kell egy kicsit az autóban.
Így néz ki a Karaoke Mobil a hivatalos Facebook-oldalon
Azt persze nem értem, hogy minek kell este tíz körül lehúzott ablakokkal bömböltetni a zenét, ha azoknak szeretnék bemutatni az autót, akik benne ülnek. Ráadásul ez egyébként sem stílusos, még nappal sem. A piros lámpánál sokszor látom, hogy valaki azzal próbál vagány lenni, hogy nyitott ablaknál hallgatja kedvenc zenekarát. Ez számomra mindig nevetséges, gagyi, kivagyi. Ha a zene felé fordítjuk fejünket, ilyen helyzetekben már első ránézésre láthatjuk, a sofőr feltünési viszketegségben szenvedő senki, akinek egyetlen esélye, hogy felhívja szürke személyiségére a figyelmet az, ha lehúzza az ablakot.
Szóval, ha valaki ismeri Suzuki reklámfőnökét, az küldje majd el neki ezt a cikket és mondja meg neki:húzzák fel azt az ablakot! Úgy kevésbé lesz bunkó az egyébként vicces kampány!
Sokkal szégyenlősebb a Ford megoldása, amivel, Balatonalmádiban találkoztam. Itt is lehúzták az ablakot, de AC/DC helyett, hangoskönyvek szóltak az autóból. Furcsa volt Latinovicsot fürdőnadrágban hallgatni, de valahogy mégis megálltam az autó előtt. Fagyival a kezemben perceket töltöttem a Mondeo előtt. (Almádiban van, a Balaton egyik legfinomabb fagyija, ha valaki nem tudná.) Megnéztem az interneten, mit írnak erről a kampányról. Meglehetősen sok cikket találtam egy Sütibank elnevezésű akcióról, amelynek az a mániája, hogy különböző autókat matricáznak fel és azzal hívják fel bizonyos társadalmi problémákra a figyelmet. A legjobban az a kampányuk ragadott meg, amelyben azt írják, hogy a hangoskönyvek segítenek abban, hogy nyaralás közben megőrizzük a családi békét az autóban is. És ebben milyen igazuk van! Egy jó mese csodákat művelhet. Ez kilométereken át lekötheti a gyerekeket.
A Hír 24. címoldalán találtam meg a Ford kampányát
Persze a közös éneklés is összehozhatja a családot, akár egy autós karaoke parti is nyugalmat hozhatna a nyaralni induló szülök és gyerekeik között. Még az is lehet, hogy Halász Jutka helyett, az AC/DC hozza meg az autóban azt a nyugalmat, amely egyébként a biztonságos vezetéshez elengedhetetlen. Csak könyörgöm, ezt ne lehúzott ablakokkal tegyék! Legalább a gyerekeinket tanítsuk meg a jó modorra. Tanítsuk meg arra, hogy nem kell mindenáron magunkra vonni a figyelmet. Nem kell saját szórakozásunkkal bunkó módon zavarni másokat! Tanítsuk gyerekeinket már az autóban is arra, amit — L. Ron Hubbard, az amerikai író így fogalmazott meg: „Egy kultúrában a jó modor a társadalmi érintkezés súrlódásainak kenőolaja.”
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: